“We hebben leuke meesters en juffen, ze zijn aardig”

Onze school

Openbare jenaplanschool De Swoaistee is een fijne leef- en werkgemeenschap. Een samenleving in het klein waar we met elkaar leren en oefenen. Hier leren kinderen om op eigen benen in de wereld te staan, met respect voor elkaar. We vinden het belangrijk dat alle kinderen zich geaccepteerd en veilig voelen op school.

Ieder kind is een uniek wezen en heeft het recht om een eigen identiteit te vormen. Als school helpen we kinderen om hun eigen persoonlijkheid te vormen en te ontdekken wat hun mogelijkheden zijn. Daarom laten we kinderen hun eigen keuzes maken en stimuleren we ze om zelfstandig te werken en te leren, zodat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen op hun eigen manier. Zo groeien nieuwsgierige kinderen op tot zelfstandige, empathische en invoelende burgers.

Veel leesplezier!